Do zbudowania zgrywalizowanego kursu nauczyciel, czyli Mistrz Gry, wykorzystuje elementy, które funkcjonują w grach, ich dobór zależy od celu dydaktycznego, jaki sobie stawiamy, od tego, jaki problem chcemy rozwiązać. To może być zachęcenie do aktywnego udziału w wykładach, systematyczna praca przez cały semestr zamiast uczenia się tuż przed egzaminem, nabycie umiejętności pracy zespołowej, indywidualizacja nauczania, stworzenie przestrzeni do rozwijania własnych pasji przez studentów, wzbudzenia kreatywnej postawy czy krytycznego myślenia. Umiejętne zestawienie kilku elementów growych, nadanie im dynamiki (przez wzbudzenie motywacji do podejmowania wyzwań) oraz intrygująca fabuła (narracja buduje świat gry!) sprawią, że nasi studenci wyruszą na wyprawę, z której powrócą nie tylko z wiedzą, ale i ze wspomnieniami, dumni z wypełnionej misji i podołania wyzwaniu, poczuciem wspólnoty, bogatsi o nawiązane relacje.